Wat wil jij later worden?

Opgroeien in armoede

Nederland behoort tot één van de rijkste landen van Europa. Desondanks leeft 1 op de 13 kinderen in Nederland in armoede. Kinderen die opgroeien in armoede starten vaak met een achterstand. Daarom verzamelt ‘Als ik later groot ben in Zwijndrecht’ toekomstdromen van kinderen in Zwijndrecht. Uit een droom volgt een breed gesprek met ouder(s) en kind. Het doel van dit gesprek is om armoede in kaart te brengen en de talenten van deze kinderen te ontwikkelen.

Gelijke kansen

Er is onvoldoende grip op families in armoede. De schaamte bij deze gezinnen is vaak groot. Daarom ontwikkelt Buro Haai een laagdrempelige marketing en communicatiestrategie waarbij de nadruk ligt op spelen en talentontwikkeling. Het onderwerp armoede wordt in de campagne niet besproken zodat weerstand en schaamte voor het onderwerp geen kans krijgt. Om de juiste doelgroep te bereiken wordt voor zowel kinderen als hun ouders en peers een aparte multimedia campagne ontwikkeld waarbij zowel ouders als kinderen werden aangemoedigd met elkaar het gesprek aan te gaan over de toekomst.

Ook impact maken?
Laten we praten!

Plan nu jouw gratis adviesgesprek of neem vandaag nog contact op met Buro Haai via: 06 287 449 44 of lonneke@burohaai.nl

Bekijk ook

Slim Energie Besparen

Slim Energie Besparen

Levert meer op dan je denkt

Tij Festival

Tij Festival

Samenleven met een stijgende zeespiegel!